Velden zijn niet correct ingevuld
+31 (0)528 23 00 88
Visual 3

Budgetbeheer

Budgetbeheer geeft u meer rust!

Met Budgetbeheer van Omega Beheer brengt u orde en rust in uw financiële situatie. Al uw inkomsten en uitgaven worden keurig in beeld gebracht en naast elkaar gezet. Zo heeft u in één oogopslag uw huishoudboekje weer inzichtelijk en overzichtelijk.

De wensen van de cliënt staan voorop bij het samenstellen van de overeenkomst

Bij Budgetbeheer gaat de cliënt een overeenkomst aan met Omega Beheer. In overleg met de cliënt wordt gekeken welk pakket het beste aansluit bij zijn/haar wensen. Omega Beheer opent samen met u een rekening waarop uw inkomen maandelijks wordt gestort. Van dit bedrag worden dan elke maand uw vaste lasten betaald: woonlasten (huur, hypotheekrente en aflossing/premie levensverzekering), nutsvoorzieningen (gas, elektra, water) en de ziektekostenpremie. Verder wordt er geld opzij gezet voor vaste lasten die niet maandelijks betaald moeten worden, maar bijvoorbeeld per kwartaal of per jaar. Het geld wat dan nog over is, wordt op uw eigen bankrekening. Hiermee regelt u zelf uw andere uitgaven, zoals bijvoorbeeld boodschappen en andere aankopen/uitgaven.

Budgetbeheer biedt u veel voordelen:

  1. Rust en orde in uw financiële situatie
  2. Zekerheid over betaling van vaste lasten
  3. Goed overzicht van uw huishoudboekje

Beperkte kosten en veel beter inzicht in uw financiële situatie

Budgetbeheer door Omega Beheer kost geld. Maar omdat u uw huishoudboekje weer goed op orde krijgt, levert het ook veel op. U krijgt veel beter inzicht in uw inkomsten en uitgaven en daardoor meer rust in uw financiële situatie. Bovendien: vergeleken met veelvuldig rood staan en onverwachte extra kosten is Budgetbeheer vaak een prima uitkomst! Bij sommige gemeentes kunnen wij aanspraak maken op een speciale regeling, waardoor u niets betaalt. Dit is wel afhankelijk van de hoogte van uw inkomen. In sommige gevallen vergoedt de bijzondere bijstand de kosten.

Reageren